תכנון מס נכון: הלוואה באפס אחוז ריבית

בשנים האחרונות ניתן לראות שכל התחום של תכנון מס הפך להיות נפוץ יותר ויותר ורשות המיסים מצידה מנסה להבדיל בין תכנוני המיסים ובין התחום האפור כדי להימנע ממה שנקרא "התחמקות מתשלום מס". יש שני נתונים שחשוב להתייחס אליהם כשעושים תכנון מס, והם:

1. אחוז המס שיהיה עלינו לשלם

2. המועד בו נצטרך לשלם את המס

כל אחד היה רוצה לעשות כל מה שניתן כדי להקטין את תשלומי המיסים וכולנו היינו רוצים לדחות את תשלום המס כמה שרק אפשר, שכן זה סוגל הלוואה על חשבון המדינה באפס אחוז ריבית.

חברה בע"מ ותכנון דחיית תשלומי המיסים שלה

אחד מתכנוני המס הנפוצים ביותר זה המקור של עסק שפועל בתור חברה בע"מ ולא כעצמאי. ההבדל המצטבר בין חברה בע"מ ובין עצמאי עומד על שיעור של 1% עד 2% לטובת חברה בע"מ, וזאת בעיקר בגלל משיכת דיבידנדים. חברה בע"מ תשלם את המס כאשר יתבצעו משיכות של כספים ע"י בעלי השליטה, וגם במקרה זה התשלום יהיה על הסכום שנמשך לפי שיעור המס של אותה שנה. כלומר, בזמן הזה הכסף יכול לצבור ריבית גדולה ולכן זו דוגמא טובה לתכנון מס שבהחלט משתלם לעשות.

בין אם אתם מנהלים עסק קטן ובין אם יש ברשותכם חברה גדולה ומכניסה, כדאי יהיה לפנות אל המומחים בתחום ולבקש מהם סיוע. רואה חשבון שמכיר את התחום לעומק יוכל לבצע עבורכם תכנון מס כזה שיגרום לכם לרווחים יפים וזה בהחלט משתלם.

דילוג לתוכן