עצמאי? אולי משתלם לך לא לנכות הוצאות

התקופה שבה אנחנו נדרשים להגיש דוחות שנתיים למס הכנסה בתור עצמאים היא תקופה מאוד מבלבלת מבחינת השאלה כיצד ומה לדווח. חשוב לדעת שעצמאים שנותנים שירותים שונים אשר אינם מגיעים אל סף המס, כמו מטפלות, גרפיקאיות וכדומה, יכולים להרוויח לא מעט. בעולם השכירים ההגדרות המקובלות הן ברוטו ונטו, ואילו אצל העצמאים המושגים הם: – מחזור הכנסות: כלומר כל ההכנסות של העסק – הכנסה החייבת במס: מחזור ההכנסות בעסק בניכוי ההוצאות עם זאת, חשוב לדעת שקיים הבדל מהותי בין הגדרותיו של השכיר ושל העצמאי: אצל העצמאי ההכנסה החייבת במס היא לאחר כל ההורדות ולפני התשלום למס הכנסה.

מהו ניכוי הוצאות וסף המס?

כדי להוריד את סכום ההכנסות החייבות במס, מה שיעדיף לעשות עצמאי שמגיע אל סך המס הוא להגדיל את הוצאותיו. עם זאת, עצמי שלא מגיע לסף הזה לא ישאף לכך כי אין להכנסותיו משמעות בניכוי ההוצאות. חשוב לדעת שמבחינת החוקים במדינת ישראל אין שום מקום שכתוב בו שחור על גבי לבן שחובה לנכות הוצאות, ולכן צריך לבדוק כל מקרה לגופו כדי לקבל את ההחלטות הנכונות יותר מבחינה כלכלית ומבחינת המיסים שעל העצמאי לשלם.

כיצד לתכנן את תשלום המיסים?

זה לא סוד שכל תחום המיסים מורכב להבנה ולאדם שמנהל עסק פרטי לא תמיד יש זמן להתמודד עם הנושא ולהבין אותו לעומק. לכן עדיף לפנות אל המומחים בתחום ולהפקיד בידיהם את כל הנושא של תכנון המס וההוצאות כי חבל לעשות טעויות שא"כ מפסידים בגללן כספים.

דילוג לתוכן