חשיבות רואה חשבון לכל אדם

כסף הוא אחד המרכיבים המשמעותיים בחיינו. הוא נמצא סביבנו כל הזמן, ואנחנו צריכים להתנהל איתו בצורה נבונה בין אם אנו אנשים פרטיים ובין אם אנו בעלי עסק. אבל לא לכל אחד יש הכשרה פיננסית וכל עסק צריך פיקוח וייעוץ מקצועי, ורואה חשבון הוא זה שמספק את הייעוץ הזה כמו גם עוקב אחר ההתנהלות הפיננסית. רואה חשבון הוא איש מקצוע קריטי בעיקר לבעלי עסקים אבל גם לאנשים פרטיים, והוא יכול לתת מענה בנושאים שונים והנה כמה מהם:

לעסקים

  • פתיחה נכונה של עסק – פתיחה של עסק צריכה להיעשות בצורה נכונה מה שדורש רישום ברשויות המס השונות וביצוע פעולות רלוונטיות. האדם הפשוט לא יודע בדרך כלל את ההבדלים בין עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ כמו גם דברים נוספים שרלוונטיים לפתיחת העסק וליווי של רואה חשבון הוא הדבר הנכון.
  • ליווי עסק בשגרה – כל עסק צריך ליווי בשגרה מה שכולל מעקב אחר דו"ח רווח הפסד, תשלומי מיסים כמו מע"מ, ומס הכנסה וייעוץ שוטף להתנהלות פיננסית נכונה יותר.
  • ייצוג אל מול הרשויות – חקירה במס הכנסה או בדיקה מכל סוג שהיא של כל רשות היא לא נעימה בלשון המעטה. בשביל שתציגו את טענותיכם בצורה יעילה אתם צריכים ליווי של רואה חשבון שייצג אתכם, מה שיכול לחסוך לכם המון כסף. יותר מזה, כשהרשויות רואות שהעסק מלווה על ידי רואה חשבון מקצועי, הן פחות מציקות לבעל העסק.

לאנשים פרטיים

  • ייעוץ פיננסי – גם אנשים פרטיים שמקבלים משכורת כשכירים צריכים ייעוץ פיננסי ורואה חשבון הוא האיש שיכול לסייע להם. הוא יוכל לבחון את ההתנהלות שלהם, לתת להם טיפים ולחסוך להם לא מעט.
  • בדיקת החזרי מס – רוב השכירים לא יודעים את זה, אבל מגיעים להם החזרי מס מסיבות שונות. בדיקה מקצועית של רואה חשבון יחד עם הגשת בקשה מצידו למס הכנסה, יכולה להכניס לחשבון הבנק שלכם כמה אלפי שקלים.

 

אלו רק כמה מהפעילויות של רואה חשבון עבור אנשים פרטיים ובעלי עסקים. אצלנו במשרד רואי חשבון נסראללה אבתיסאם תוכלו לקבל את השירותים הללו כמו רבים אחרים.

דילוג לתוכן