אם אתם רוצים שהעסק יהיה יותר מבוקש ורווחי, עליכם "להתחנף" ללקוחות. ניהול קשר שוטף עם הלקוחות יכול לשמר את מעגל הלקוחות ואף להגדיל אותו.

הצלחת העסק תלויה בעיקר בלקוחות- אם הלקוחות מרוצים, הם ממשיכים להגיע לעסק ולרכוש ממנו את המוצרים או השירותים, ובמקביל גם נוהגים להמליץ למשפחה וחברים שלהם כך שבעזרתם אפשר גם להגדיל את מעגל הלקוחות וכך להגדיל את הרהכנסות של העסק.
אם כן, על כל בעל עסק לנקוט בכל דרך אפשרית כדי לרצות את הלקוחות של העסק, גם אם זה אומר שצריך "להתחנף" אליהם בצורה מסוימת. דרך יפה יותר לקרוא לזה היא ניהול קשר שוטף עם הלקוחות.


איך שומרים על קשר?

ניהול קשר שוטף עם הלקוחות יכול להתבצע בכמה דרכים, אך לכולן יש את אותה מטרה- לשמור על התודעה של העסק בקרב לקוחות קיימים. אפשר להציע ללקוחות חדשים להצטרף למועדון לקוחות, ולאחר מכן לשלוח להם מיילים או מסרוני טקסט לנייד כדי לעדכן אותם במבצעים ומידע נוסף שיכול לעניין אותם כלקוחות של העסק.


איך מחזקים את הקשר?

כאשר רוצים לחזק עוד יותר את הקשר עם הלקוחות, ניהול קשר שוטף יכול להתבצע בצורה אישית יותר, כדוגמת שליחת סמס עם ברכת מזל טוב ללקוח או לקוחה ביום ההולדת שלהם ומתנה מיוחדת לרגל האירוע.
יצירת מחלקה מיוחדת
אם רוצים שניהול הקשר השוטף עם הלקוחות יתבצע בצורה הטובה ביותר, רצוי לבנות מחלקה מיוחדת שזה יהיה תפקידה, וזה כולל להציע מבצעים מיוחדים, לבצע סקרים טלפוניים ועוד. זה כמובן מצריך השקעה כספית לא קטנה, אך היא משתלמת לטווח הרחוק.